2009/08/24

citate octavian paler

iluzia lupta cu mainile goale impotriva motivelor de tristete, dar macar ea refuza consolarea.

ceilalti lupi m`ar sfasia daca ar sti ca urletul meu e in realitate un plans.

omul este singurul animal care a avut acest curaj, sa transforme imposibilul in posibil.

cei care au visat absolutul dispretuind relativul au uitat ceva; ca absolutul nu poate fi decat o piramida nesfarsita unde fiecare treapta e relativa.

geniul nu e decat un esec al mediocritatii.

fericirea are uneori culoarea simpla a unui cer spalacit, iar Sisif stie ca n`are rost sa reproseze acestui cer faptul ca va exista intr`o zi fara el.

faptul ca nu vom ajunge niciodata sa pipaim orizontul inseamna oare ca nu trebuie sa mai tindem spre el?

mediocritatea nu vrea sa explice, ea vrea sa coboare.

infernul incepe acolo unde nu mai exista nici`o speranta.

nu putem fi de partea celor care sufera fara sa fim impotriva celor ce nu`i inteleg sau ii jignesc prin mila lor.

despre adevarata singuratate nu vorbim decat in soapta. Nu voi recunoaste decat in fata mea ca sunt singur; si uneori prefer sa mi`o ascund si mie.

si, poate, cei care au spus cel mai mult sunt cei care au suferit cel mai mult. Cei care au cerut tacerii sa strige si durerii sa spere.

daca nimic nu justifica moartea, viata are toate justificarile.

adevarata glorie este dreptul de a iubi fara masura.

existam nu pentru a palavragi despre absurditatea lumii, ci pentru a ne da o justificare.

n`am inteles ca, tot ceea ce n`am iubit la timp, am pierdut.

nu insemn nimic mai mult decat inima mea.

a renunta la dreptul de a iubi inseamna, poate, a renunta chiar sa avem dreptate.

nici greselile, nici ironiile nu ne fac sa uitam cu totul ca iubirea exista.

viata nu e nici pustiu, nici bordel.

iubim pentru ca vrem sa pastram.

drumul spre paradis trece obligatoriu prin infern.

sa binecuvantam moartea pentru ca datorita ei iubim si mai mult viata.

adesea maretia s`a nascut din durere.

e un nenoroc sa nu simti niciodata ca trebuie sa apartii in intregime unui singur cer si unei singure infrangeri fericite.

dragostea nu`i arata decat partea ei efemera. Cea care moare dupa prima imbratisare si care ucide la prima atingere.

a nu ne iubi pe noi insine este o virtute numai cu conditia sa`i iubim pe altii.

sarcasmul nu mai ajunge unei inimi insetate de negatie.

exista taceri si taceri. Unii tac pentru ca viseaza o elocinta mai profunda decat a cuvintelor. In schimb, altii tac pentru ca nu mai vor sa spuna nimic. Pentru ca nu mai cred in nimic. Nu mai cred in dragoste si se hotarasc sa nu`i mai pronunte numele, nu mai cred in fericire si se horatasc sa uite de ea.

primul lucru pe care l`am invatat de la viata a fost sa`mi amintesc.

in situatii grele omul a apelat la cultura.

unica noastra sansa sta nu in deznadejde, ci in speranta.

am ajuns sa ma intreb daca nu cumva ne nastem fara destin, dar treptat capatam unul: memoria noastra.

drumul cel mai scurt intre doua puncte este linia curba.

singuratatea incepe cu o rarefiere a timpului, cand obiectele devin trasparente.

acesta e lucrul cel mai greu pe lume azi: sa te asculte cineva.

geniul infloreste in nebunie.

numai un om care iubeste in mod firesc lumina si viata poate avea o sansa in infruntarea cu cerul.

nu treptele piramidelor sunt de vina daca, suindu`le, nu gasim sus pe nimeni.

nu putem muri perfet calmi, oricat am crede in nemurire si in zei.

sa nu deranjam cu tristetile noastre pe nimeni, inainte de a spune ca toate astea`s firesti.

contestand iubirea, dumneavoastra ati smuls`o din somnolenta.

daca nu ne putem mantui decat renuntand sa cautam paradisul aici pe pamant, eu, cel putin, prefer sa mor vinovat.

exista ceva in orice iubire profunda care nu poate fi explicat.

melancolia nu e decat tot o forma a dragostei, mai complicata acum, insa si mai lucida.

scrisori imaginare

1 comment:

  1. Anonymous9/02/2009

    sunt asa de frumoase aceste citate :X le ador pur si simplu

    ReplyDelete